Dag 3: Geluk, Voorspoed en Gezondheid

7 november 2018 - Bangkok, Thailand

''Weer een Spicy fried chicken noodle?'', ik was wel even genezen na de ervaring van gisteren. ''Bacon and Eggs it is'' en dat met een heerlijk Thaitaliaanse cappuccino. Een vertrouwd ontbijtje welke je toch ergens het gevoel geeft dat je de Thai toch een beetje voor gek verklaard wanneer je de bestelling doet. Ach ja, je kunt ook niet alles. Wij Nederlanders hebben zo ook onze talenten, zoals de lichaamslengte om het plafond te kunnen witten zonder een telescoopstok. Ik gun de Thai hun anti-brandlaag in hun spijsverteringskanaal wel. Eenmaal met het ontbijt achter de kiezen konden we op pad.

Zoals gister al vermeld zijn we de '' berg '' van Bangkok gaan beklimmen in een zoektocht naar geluk, voorspoed en gezondheid. Die loktermen zorgen er dan voor dat men een paar euro betaald om vervolgens ontelbare traptreden op te klimmen terwijl men onderweg op een dikke gong slaat en aan wat belletjes te rinkelt. Stiekem best een leuke ervaring! Een vooral het meppen op zo'n grote gong maakte het voor mij als trommelaar al de moeite waard. Een hele diepe en ruime toon echode de ''Golden Mount'' af met een dof bonkend geluid van de knots. Maar wees gerust, de niet trommelaar onder ons wordt uitbetaald met een mooi uitzicht over Bangkok en een lekker stevig briesje. Dat briesje was zeker welkom want de gevoelstemperatuur was vandaag 38 graden, iets te veel van het goede als je het mij vraagt en soms was het voor ons dan ook best afzien. Daar waar we te voet naar Golden Mount waren gewandeld vanaf het hotel zijn we in een taxi naar de kade van de rivier gereden om even lekker bij te komen. De taxi heeft namelijk airco en bij de rivier kun je met een lijn boot de rivier afvaren naar het hotel. En dat met een lekker tegenwindje, de zegening van even geleden manifesteerde zich.

De hitte zorgde er voor dat we het wat rustiger aan hebben gedaan vandaag en na Golden Mount hebben we dan ook niet veel bijzonders meer gedaan. Lekker eten en drinken op een Terras nabij het hotel, dat was ons avondprogramma. Ontspannen.

1. Edje:
    8 november 2018
    Weer een mooie (hete) dag dus. In de zoektocht naar geluk, voorspoed en gezondheid is ontspanning zeker belangrijk.