Dag 5: Tuc-Tuc Sir? No, we Dutch, we take Bicycle

9 november 2018 - Bangkok, Thailand

Karma is dus een dingetje in dit land. In het kort houdt dit in dat acties consequenties hebben, oorzaak gevolg ofwel causaliteit. Gisteren was ik aan het grappen dat ik Lisa aan een paar heerlijke insecten zou helpen, maar niets is minder waar. Karma kwam langs en ik was de gene die insecten voorgeschoteld kreeg tijdens een heerlijk ontbijtje waar in feite niets mis mee was op een rotte tomaat na waar maden in rond kropen. Erg van genoten, ik we me er pas van bewust na al twee plakken tomaat met maden naar binnen gewerkt te hebben en ik ineens in de gaten had dat het ontbijt wel erg bewegelijk werd. Al kwamen de extra proteïnen wel goed van pas want in plaats van een tuc-tuc dagje, leek het ons een top idee om met dit lekkere weer een stukje te gaan fietsen door Ayutthaya.

Ayutthaya heeft een rijke geschiedenis en was in de tijd dat de Ayutthayanen landjepik speelden de hoofdstad van wat later Thailand zou worden. Veel van die rijkdom is destijds vertaald in de bouw van waanzinnig veel en grote tempels waarvan van de echte grote jongens de overblijfselen als wereld erfgoed zijn bestempeld. Op onze fietsjes hebben we ons een weg door het drukke verkeer weten te manoeuvreren op een tocht langs deze oude tempels en we hebben onze ogen uitgekeken. En aangezien ik weer een stukje heb geschreven, mag het duidelijk zijn dat we de tocht, boven verwachting, ook overleefd hebben.

Bij terugkomst hadden we ondanks dat vullende ontbijt behoorlijk trek gekregen van een dag fietsen en hebben we op de ''Night Market'' een ''Hot Pot'' gedeeld. Dit is een mooi gerecht om te zien en als ik het moet uitleggen, dan zou ik zeggen dat het een keramische vulkaan met heet gestookte kolen is waar een pot bovenop staat met een goedgevulde soep van diverse soorten vlees, zeevruchten, groenten en noodles. Prima maaltje! Als toetje hebben we nog een paar zoete rijstwafels naar binnengewerkt op onze hotelkamer terwijl we de reis naar Khao Yai National Park aan het plannen waren. Met de trein vertrekken we van Ayutthaya naar Pak Chong en daar worden we door het hotel van het station opgepikt. Dat dus morgen.

Overmorgen gaan we op jungle tour! Komt mijn hoed toch nog van pas.

1. Edje:
    10 november 2018